Felvásárolja az ország első szélerőműparkjának a beruházóját az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt., amely részben a kormányfő vejének, Tiborcz Istvánnak az érdekeltsége.
Ahogy fut fel a megújuló energia termelése, úgy válik egyre égetőbbé a kérdés, hogyan tároljuk el azt a többletet, amit nem tudunk egyből felhasználni vagy továbbítani. Összeszedtük a már működő és a még fejlesztés alatt álló megoldásokat.
Rendkívül alacsony a fordulatszáma, de 77 000 Nm a nyomatéka ennek a gigantikus zuglói motornak, mely nemcsak áramot, hőt is előállít. És három van belőle egymás mellett, ami még mindig csak feleannyi, mint amennyi az óceánjáró hajókban található.
Érzékelhető, hogy a befektetési lehetőségeket kereső tőke egyre jobban értékeli a zöld befektetéseket, miközben a kötvényeket kibocsátók is kedvezőbb feltételekkel tudják felhasználni a bevont forrást – véli Szécsi Balázs, az Alteo Nyrt. tranzakciós menedzsere és befektetői kapcsolattartója.
2035-től már csak tisztán elektromos személyautókat lehet forgalomba helyezni. Ez nemcsak az elektromos szolgáltatókat állítja új kihívás elé (részben a gyorstöltőállomások kiépítése miatt), de az ingatlanfejlesztőket is: a meglévő elektromos kapacitásokkal kell úgy gazdálkodniuk, hogy jusson elég áram egy lakó- vagy irodaépület lakásai, irodái, közös helyiségei, valamint a mélygarázsokban mindinkább igényelt autótöltők ellátására is. Novotny Dénes, az Alteo Nyrt. e-mobilitási leányvállalata, az Altego Kft. ügyvezetője segítségével azt mutatjuk be, miként sikerült ezt megoldani az angyalföldi Kassák Passage esetében, ahol a 300 autóbeállóhely ötödénél építettek be saját, névre szóló töltőt. Hogyan lehet előteremteni az ehhez szükséges teljesítményt, miként lehet használni, mennyire éri meg, és mire számíthatunk a jövőben, ahogy egyre nagyobb igény támad az otthoni autótöltésre?
Megállíthatatlanul terjed a villanyautózás, ezzel együtt pedig egyre több töltőoszlopra van szükség Magyarországon is. Már ott tartunk, hogy érdemes megfontolni az irodaházak parkolóinak töltősítését, a vállalatoknak pedig az e-autós flotta kiépítését. Milyen lépésekből állnak ezek a fejlesztések, és milyen költségekre kell számítania annak, aki ilyesmire adja a fejét?
Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az energiatortából a megújulók, ám ezek a források jelenleg nem minden esetben képesek az energetika problémáira teljeskörűen megoldásokat nyújtani. A sürgető cél a néhány évtizeden belüli karbonsemlegesség, ehhez azonban új energiaforrásokra lesz szükségünk, vagy a meglévők hatékonyságát kell jelentősen megnövelnünk? Szakértők mondják el, hogyan látják az energia jövőjét.
Többféleképpen nyerhetünk a hulladékból energiát. Amíg a hulladékégető erőművek környezetszennyezőbbek és kisebb hatékonysággal működnek, egyre elterjedtebb és támogatott a technológia. Ezzel szemben a biogáz hatékonyabb, teljesen környezetbarát és alig használjuk ki, holott rengeteg hasznosítható szerves hulladékot termelnek nem is csak az élelmiszeripari cégek, de a háztartások is.
Az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. 2015 első három hónapját 1,8 milliárd forintos árbevétel mellett 53 millió forintos adózás előtti eredménnyel zárta. Az előző év hasonló időszakának számaihoz mérten az árbevétel 6 százalékos javulást mutat, míg az adózás előtti eredmény 26 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A tőzsdén jegyzett energetikai társaság 318 millió forintos EBITDA szintű eredményt produkált az év első három hónapjában. Jól teljesítettek a vállalatcsoport megújuló alapú erőművei, illetve a villamosenergia-kereskedelemi üzletága is. Utóbbi 24 százalékos növekedés mellett, 141 millió forinttal több bevételt termelt, mint egy évvel korábban.